Parte Zaharrean Bizi Auzo Elkarteak babesten du “Zaharrean” Alde Zaharreko Merkatarien Elkarteak auzoko merkataritza bultzatzeko duela gutxi hasitako ekimena. Gure elkartearentzat, bertako merkataritza, auzokoa, betikoa, bertako biztanleen oinarrizko beharrak asetzen dituena da.

Parte Zaharrean Bizi Auzo Elkarteak babesten du “Zaharrean” Alde Zaharreko Merkatarien Elkarteak auzoko merkataritza bultzatzeko duela gutxi hasitako ekimena. Gure elkartearentzat, bertako merkataritza, auzokoa, betikoa, bertako biztanleen oinarrizko beharrak asetzen dituena da.

Ukaezina da pandemia madarikatuak hankaz gora jarri duela sektore ekonomiko askoren bideragarritasuna. Tokiko merkataritza ez da salbuespena izan. Baina sektorearen zailtasun batzuk atzetik datoz. Ohitura-aldaketak, Internet bidezko erosketak, plataformen intrusioak, hala nola Amazonenak, azalera handien ugaritzeak, etab. lehenago ere kalte nabarmena egiten zuten.

Gure sostengu publikoa adierazteaz gain, hausnarketa labur hau egiten dugu, hiriko merkataritza lokalak aurrean duen erronkari buruzko eztabaida premiazkoa delako. Erakundeak, merkatariak eta hiritarrok, guztiona den erronka baten aurrean gaude, baina modu eta ardura maila desberdinetan.

 

  • 1. Parte Zaharrean zailtasun gehiago daude. Aurrekariak ez dira batere erakargarriak tokiko merkataritzarentzat. Ostalaritza beste edozein sektore ekonomikoren gainetik nonahi agertzea, auzoa merkatu gastronomiko handi bihurtzea eta turistentzat ezinbesteko elementu oso azkar bihurtu izana dira,  besteak beste, gure elkarteak aipatu izan dituen beste batzuekin batera, tokiko merkataritza tradizionalaren ordez, pixkanaka, turistari soilik zuzendutako beste merkataritza-mota bat nagusitzea eta bisitarien galera handia ekarri duten arrazoietako batzuk. Ez dugu ahaztu behar,  “betiko bisitari” izan diren horien galera ere nabarmena dela.
  • 2. Donostiako erakunde nagusiko udal gobernuak, azalera handiak jartzeko baimena eman duenez eta lehendik dauden beste batzuk handitu direnez, ez du baldintzarik sortu tokiko merkataritzaren aldaketa estrategikorako. Ez da erraza nahi dugun hiria argi irudikatzea, baina horretarako borondatea izan behar da eta denbora eta baliabideak eskaini behar dira tokiko merkataritzak behar dituen baldintzak bultzatzeko beharrezkoa den energia sortzeko.
  • 3. Tokiko merkataritza egungo errealitatera egokitu behar da. Konexioak, sareak eta plataformak bultzatu beharko ditu, bere arazoei sektoreka aurre egiteko. Gure ustez, merkataritza txikia, tokiko ekoizlea eta artisaua sustatzean, ekonomia erreal baten oinarria sortzen da. Sare lokal ahaltsuak eta elkarri lotuak sortzea eta praktikan jartzea benetako aukera izan daiteke, eta Udalak lagundu beharko luke.
  • 4. Eta, azkenik, egoiliar garen aldetik, multinazionaletan eta banaketa-kate handietan erosteari utzi behar diogu. Pobrezia kolektiboa eragiten dute. Erabiltzen ez dugun botere handia dugu, batzuetan erosotasunagatik, kontzientzia faltagatik edo egoera ekonomiko, familiar eta laboralak uzten ez duelako. Lokala erosiz, ondo, nahikoa, kontsumoa murriztuz eta kalitatea erosiz, aberastasuna sortzen eta espekulazioa zailtzen duten fluxu ekonomiko kontziente eta errealak sortzen ari gara.

 

Nahi dugun hiria imajinatzeko premia larria dugu, berezko kultura eta merkataritzaren bidez, auzoa jendearentzat berreskuratuko duen proiektua egiteko, espazio publikoak berreskuratzeko.

EZTABAIDA IREKITA DAGO!